Teleste on allekirjoittanut 53 miljoonan euron syndikoidun rahoitussopimuksen

Teleste Oyj
30.8.2024 klo 9.00

TELESTE ON ALLEKIRJOITTANUT 53 MILJOONAN EURON SYNDIKOIDUN RAHOITUSSOPIMUKSEN

Teleste Oyj on allekirjoittanut 53 miljoonan euron vakuudellisen syndikoidun rahoitussopimuksen kolmen yhteistyöpankkinsa kanssa. Rahoitussopimus koostuu konsernin nykyisten lainasopimusten jälleenrahoitukseen käytettävästä 26 miljoonan euron määräaikaislainasta ja 19 miljoonan euron valmiusluottolimiitistä, sekä yhteensä 8 miljoonan euron kaupallisten takausten limiiteistä. Rahoitussopimus on kaksivuotinen ja se sisältää kaksi yhden vuoden jatko-optiota lainanantajien suostumuksella. Määräaikaislainaa lyhennetään 0,8 miljoonan euron erissä vuosineljänneksittäin. Uusi rahoitusjärjestely, joka korvaa vuosina 2025 ja 2026 erääntyvät kahdenväliset vakuudelliset lainasopimukset, sisältää tavanomaisia kovenanttiehtoja.

“Haluan kiittää kumppanipankkejamme yhteistyön jatkumisesta. Syndikoitu rahoitussopimus – jonka ehtoihin ja hajautettuun rahoittajapohjaan olemme tyytyväisiä – tukee strategiamme toteuttamista”, sanoo Telesten toimitusjohtaja Esa Harju.

Rahoitussopimuksen pääjärjestäjinä toimivat Danske Bank, Nordea Bank ja OP Yrityspankki. OP Yrityspankki toimi järjestelyn koordinaattorina ja Nordea Bank agenttina ja vakuusagenttina. Nordhaven Corporate Finance toimi Telesten taloudellisena neuvonantajana.

TELESTE OYJ

Esa Harju

Lisätietoja:

Esa Harju

puh.  02 2605 611

investor.relations@obliquido.com

Tietoja Telestestä
Telesten teknologioilla ja tuotteilla rakennetaan verkottunutta yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat nopeat laajakaista- ja televisiopalvelut koteihin, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Toimimme tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa niin virtuaalisesti kuin maailmanlaajuisen myyntiverkoston kautta. Vuonna 2023 Telesten liikevaihto oli 151,3 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin noin 800 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja verkkosivustoltamme ltosdd.obliquido.com